03 лютого 2021

«Феміда» і «Концепція успіху» про права споживачів


Всі ми із Вами є споживачами. Купуючи товар чи споживаючи певну послугу, потрібно знати свої права, а особливо як їх захистити.

Так, майбутні юристи і підприємці на прикладах реальних ситуацій, говорили про те, як відшкодувати неякісні товари і послуги.

Для початку, дайте відповідь на запитання: «А які права споживача знаєте Ви?». Студенти спеціальності «Право» відповідають. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на:  захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця); обслуговування державною мовою; відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону; звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав; об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Під час обговорення ситуацій,  учасники гуртків вдало застосовували знання з таких дисциплін як: «Правознавство», «Товарознавство», «Захист прав споживачів».

Наприклад, покупець розбив скляну пляшку у приміщенні магазину. Що робити?

Досить часто, продавець починає впливати на Вашу психіку і доказувати, що покупець зобов’язаний заплатити за розбитий товар. Проте, представники «Феміди» стверджують, що потрібно звертати увагу на ряд обставин. Не поспішайте зразу розраховуватися, тому що, товарознавці добре знають, що важливо правильно викласти товар. Якщо, магазин чи супермаркет порушили це, захарастили приміщення сторонніми товарами чи предметами, то покупець в жодному разі не повинен оплачувати за даний товар.

Далі, зупинили свою увагу на зниклих речах в камері схову. Уявіть собі, Ви залишили у камері схову особисті речі, а як повернулися, вони зникли. Викликали охорону магазину, а вони лише здвигують плечима, і тут на допомогу йдуть правники. Як тільки Ви одержали жетончик з номером камери схову, по суті уклали з магазином договір зберігання, а отже дане підприємство несе відповідальність за збереження речей. Але, майбутні підприємці почали оспорювати відповідь, адже іноді трапляються різні споживачі. Запросто можна сказати, що у камері схову була велика сума грошей, самий дорогий телефон. Як захистити себе магазину? Звичайно, це можуть підтвердити лише камери відеоспостереження. Але будьте обачні і розумійте, що навіщо класти у камеру схову занадто цінні речі.

Питання контролю якості товарів також була приділена увага, адже іноді продавець має всі підтверджуючі документи на товар, дотримано вимог зберігання, а покупець отруївся, наприклад рибною консервою. Звичайно, відповідь можна одержати лише за допомогою експертизи. Якщо буде доведено, що саме була порушена технологія приготування цієї консерви, то винною стороною буде не продавець, а виробник безпосередньо.

Особливо зацікавило студентів обговорення питання щодо розміщення у куточку споживача  фото ймовірних крадіїв  із камер відеоспостереження. Майбутніх юристів взагалі обурила така поведінка суб’єктів господарювання, адже у нашій демократичній державі діє презумпція невинуватості, а отже поки вина не буде доведена, не можна сказати, що особа, яка зображена на фото є крадієм. Майбутні товарознавці у свою чергу розповіли про інформацію, яку повинен містити куточок споживача.

Далі ще цікавіше. Гуртківці перевіряють свої знання щодо визначення якості товарів. Спробуйте і ви!

1 варіант

2 варіант

Перед Вами два варіанти макаронних виробів. Який на Вашу думку  виріб є якісним? Товарознавці запевняють, що саме у 2 варіанті макарони, які відповідають належній якості.

Наприкінці заходу, студентка четвертого курсу правознавчого відділення Пазяк Поліна надала практичні рекомендації щодо порядку пред’явлення та розгляду претензій споживача.

Отже, запам’ятовуємо:

1. Конфлікт не вирішує проблем, а отже іноді можливо просто домовитися один з одним. Покупець і продавець знаходяться в рівних умовах, а це означає, що права і обов’язки є у кожного.

2. Підтверджуйте все документально. Розбили пляшку у залі супермаркету – складайте акт!

3. Будьте уважними і обачними, іноді ми самі провокуємо стати жертвою крадія або шахрая.

4. Перевіряйте якість товарів. Звичайно, ми не можемо побачити, що знаходиться в середині етикетки, але ми можемо візуально його оглянути і побачити дату виробництва та кінцеву дату споживання.

Учасники заходу зрозуміли, як важливо обмінюватися інформацією, адже знань забагато не буває. Майбутні юристи вже задумалися, що вони можуть представляти інтереси як продавця, так і покупця, а тому потрібно дуже добре знати основи товарознавства. 

Майбутні підприємці одержали правові коментарі і усвідомили, що взагалі товарознавцю потрібно ретельно вивчати  закони, адже у нинішньому суспільстві, на жаль, споживачі, можуть не завжди, законно поводитися.

Як добре, що коледж завжди сприяє розширенню знань, практичних вмінь і навичок з різних сфер. Саме головне, що студенти це розуміють і завжди з ентузіазмом відвідують такий формат заходів.



Якщо Ви бажаєте стати фахівцем у будь якій галузі, вірно оперувати аргументами, тоді Вам саме до ХКЕПК!

ХКЕПК – твій вибір!

Унчикова Вікторія Анатоліївна

Остапчук Наталія Альбінасівна

Немає коментарів:

Дописати коментар